Cheesecake-race!

 
Nu är den testad!
Såå..
Här kommer receptet som jag lovade delade med mig av..
 
Cheesecake (8 bitar)
 
2 dl mandelmjöl
1 msk kakao
1 msk steviaströ
1 msk vaniljyoghurt
1 msk chokladsirap (Walden Farms)
 
Mixa ihop allt till bottnen och tryck ut i en form med löstagbar kant, diameter 21cm.
 
500g lättkesella
200g philadelphia 3%
1 dl (40g) Whey Complete Vanilj
5 äggvitor
1 msk steviaströ
 
1 Questbar (jag använde Cookies & Cream)
 
Vispa ihop med elvisp.
 
Dela Questbaren i små bitar och rör ner i smeten.
Häll smeten i formen.
 
Häll över 3 msk chokladsirap och räffla lätt med en gaffel.
 
Grädda mitt i ugnen i 35 min, 175°.
Ställ cheescaken i kylen över natten.
 
 
 
 
 
Jag tycker att den var supergoooood..
Fräsch, smakrik, smarrig..
Att den till på köpet är nyttig gör ju saken ännu bättre!
Jag älskar choklad och gott fika, men vill gärna att det jag fyller min kropp med är bra saker..
Denna cheesecake passar in där!
 
En bit i sambons mage, två i min och resten i frysen..
Resultatet av cheesecake-racet!
Jag kommer att göra den igen..
Men såklart fixa lite här och där så den blir om möjligt ännu bättre!
 
Inspiration till denna cheesecake fick jag på bloggen tasty-health.se.
Tack Susanna för all inspiration du sprider i din blogg!
 
Avrundar helgen med sambon, soffläge, tända ljus och cheesecake..
Livskvalitet!

Kommentarer:

1 Elin Bergman:

skriven

MUMS!!

Svar: Testa :) Jättegod tyckte jag!
LINDA

Kommentera här: