Laddar för helg!

Hej på er!
 
Hoppas torsdagen bjudit på en massa trevligheter och ni liksom jag känner helgfeelingen växa.
 
 
Finns det några helgplaner? Det finns det gott om här, eller rättare sagt lagom mycket, det gäller att inte styra upp allt utan lämna utrymme för spontanitet. Det är ett område där jag har utvecklingspotential, min kalender kan bli alltför uppstyrd och då gäller det att ta fram suddgummit och radera.
 
Jag uppskattar och njuter av varje dag men visst är det lite extra skönt med helg med mer flexibilitet och tid än i veckorna.
 
Imorgon är jag ledig från jobbet och det känns som en bra uppladdning inför helgens jobb, som sagt-balans!
Ser fram emot att vakna med min söta sambo och äta frukost i lugn och ro, det är livskvalitet! Annat planerat imorgon är fotvårdsbehandling, träning på Sats, långlunch med en god vän, debut i klätterhallen med härliga vänner och sen thaimiddag=fantastisk fredag!
 
En mysig helgvana jag och min sambo har är att baka scones till frukost och frukostmysa extra länge, allra helst efter en skön sovmorgon. Vad har ni för helgfrukost ni inte vill vara utan? 
 
Nu sitter min sambo på cykeln i vardagsrummet och kör dagens träningspass, jag fick min dos genom jogg både till och från jobbet. Detta med träning är en självklar del av helgens aktiviteter, som sagt eftersträvar jag balans och där är träning en viktig komponent. Varvat med relaxtid såklart!
 
Nu ska jag avrunda dagen med en skål kesella och bär, finns inte mycket som slår det mellanmålet, mums!
 
Ta hand om er!
 
Kram Linda
 
 
 
                                                             
 
Semesterminne=Kesella och hallon i solen!

Kommentarer:

1 Anette Stgransky:

skriven

Du lever ett bra och aktivt liv och njuter av livets skörd. Sköt om dig och hälsa Jimmy.
Jag vill gärna ha kokt ägg till lyxigare frukost.
Kram

Svar: Ägg är gott och något som ofta får en plats på frukostbordet här, mums!
LINDA

Kommentera här: