Hälsosam höst..

Hej!
 
Vill du leva sunt?
Må bra?
Ha energi?
Orka med ett aktivt liv?
Njuta av god mat?
 
Det går!
Låt mig inspirera med lite bilder på mat som får mig att må bra..
Som får min kropp att jubla och min knopp att bli lugn..
 
Supergoda spenatfrallor fria från gluten och proppade med protein!
 
Smakrik tacopaj! Vegetarisk och glutenfri! Vem har sagt att paj inte kan vara nyttigt...?
 
Chokladcheesecake..
Såå gott!
Sockerfri, glutenfri och helt fantastisk!
 
Kladdkaka med vaniljkvarg och bär..
Lyxfika på sunt vis!
Min kladdkaka bakar jag utan socker och smör..
Blir supersmarrigt ändå!
 
Glutenfria, galet saftiga och smaskiga äppelscones..
Lyx till söndagsfrukost!
Tillbehör som vaniljkvarg, chokladkvarg, jordgubbskompott, äppelmos och fikonmarmelad..
Guldkant på tillvaron!
 
Knallgrön, knallgod broccolisoppa som fixas på 5 minuter!
Perfekt höstmat!
 
Detta var en bildsymfoni av mat som jag gärna lagar i mitt kök..
Mycket nyttigheter och bara godsaker!
Det ska vara lätt att äta rätt och man ska bli mätt!
Svårare än så är det inte..
 
Jag vill inspirera till ett hälsosamt liv fyllt med glädje och lycka!
Med en lycklig själ blir livet så mycket enklare och roligare att leva..
För att vara lycklig tror jag man behöver en inre balans..
En kärlek till sig själv!
Man behöver ta hand om sig själv, bjuda sig själv på bra mat, träna regelbundet, vila, skratta..
 
Det var några hösttankar denna torsdagsmorgon då regnet smattrar mot rutan..
 
Ha en toppentorsdag!
 
Kram Linda
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: