Att våga släppa taget..

Kontroll..
Kan vara bra..
Kan vara dåligt..
 
I mina öron klingar ordet kontroll mest bara negativt 😁
Det beror mycket på min bakgrund..
Minns många år a la kontrollfreak 😝
Visst har jag fortfarande tendenser till att vilja kontrollera ibland..
Men inte på långa vägar som det har varit!
Och inte alls kontroll på de områden som jag förut hade stenkoll på..
Jag snackar om kontroll på maten..
Sjuk kontroll..
Det hade jag i 20 år..
Välmående av den kontrollen?
NEJ 😁
Kan idag inte fatta att jag suttit fast i det där..
Kontrollträsket 😁
 
Känns som ett helt annat liv jag har numera 😃
Jag lever, jag ler, jag äter, jag njuter, jag tränar, jag bubblar av energi & av kärlek ❤️❤️
Den känslan är magisk ❤️❤️
 
Jag jobbar varje dag med att utvecklas & arbeta bort tankar som jag inte trivs med.
För jo..
Även om jag har tagit mig galet långt bort från tiden med anorexi så har jag saker att jobba med 💪
 
Senaste tiden har jag märkt av att jag gör framsteg 👍
Små saker som i min tillvaro känns stora 😃
Jag lyssnar på min kropp & anpassar träningen efter vad den i kombination med min knopp säger 👍
Jag äter det jag gillar när det passar & följer inget matschema 😃
Jag har inga förbud uppsatta, jag äter allt jag vill & allt jag gillar även om det inte stavas sallad 😂
Choklad en onsdag? Ja, varför inte? 😋
Är jag sugen en onsdag så äter jag choklad en onsdag 😋
Den känslan är så himla härlig 👍
Känner jag mig energilös, då äter jag mer 👏
Är jag mätt så slutar jag att äta..
Är jag ute och äter/fikar ber jag ofta om att få lite extra, typ mer müsli,
dubbel dos vaniljsås eller en större sallad 😋
Enkelt egentligen, men som nykter anorektiker är det framsteg att göra detta 😃
Så jag är nöjd & stolt 👏
 
Det är det där med att släppa taget..
Kan vara svårt som 17!! 
Men..
Att våga göra det..
Det ger en härlig känsla av seger 👌
Ett steg i taget 👍
Är början svår blir resten lätt & ditt liv blir bättre på alla sätt ❤️
 
Livet bör inte fyllas av kontroll, det finns så mycket annat!
Kärlek, glädje, energi & välmående ❤️❤️
 
Lev livet leende 😃😃
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Önskar att jag med kan tänka som du men varje dag är en kamp. Huvudet säger en sak och magen en annan. ( värk )

Svar: Kämpa på :)
LINDA

Kommentera här: