Kokoscheesecake!

När jag väljer mellanmål så vill jag ha mellanmål som gör gott för kropp & knopp ❤️
 
Idag skapade jag en kokoscheesecake 😋
 
Alltså..
Jag blev till å med förvånad själv över hur god den blev 😂
 
Mättande mellanmål med fina kolhydrater från havregrynen, fint fett från kokos, protein från kvargen 👍
Helt galet bra med andra ord 👍
Att den är galet god är ju liksom pricken över i 👌
 

 
1 dl havregryn
1 tsk kokosflingor
2 msk steviaströ
2 msk kokande vatten
 
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt vatten.
Rör om!
Tryck ut degen i en springform med diametern 10 cm.
 
250 g kokoskvarg
1 tsk carobpulver
1 tsk steviaströ
 
Vispa ihop allt med elvisp till ett fluff, någon minut räcker.
Rör ner 1 msk kokoschips.
 
Fyll formen med fyllningen.
Täck med plast och ställ i frysen i 4 timmar.
 
Ta fram din cheesecake, lägg upp och pudra över carobpulver.
Låt stå 15 minuter i rumstemperatur.
 
Sen..
Sen njuter du av denna goding 😋
 
Jag gjorde en stooor kopp av mitt favoritte från Pukka, lakrits/kanel och sen mumsade jag 😋
Mellanmålslyckan total ❤️❤️

Kommentera här: