Bananbröd!

Hej finisar 🌸
 
Hur mår ni denna vackra dag?  😃
 
Jag sitter å mumsar mackor och dricker te 😋
Perfekt avslut på en sopplunch 👍
 
Bakade ett enkelt och supergott bananbröd på förmiddagen 😋
Kastade ihop lite som jag trodde på och resultatet blev prima 👍
 
Nybakt bröd med lagrad ost och marmelad alltså 👌😋
Guldkant på tillvaron 👍
 
Receptet kommer här:
 
2 mogna bananer
2 dl havregryn 
4 dl valfritt mjöl
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
1/2 dl steviaströ
250 g kvarg
1 dl mandelmjölk
 
Blanda allt i en bunke och kör ihop till en deg med elvisp.
Lägg degen i en avlång brödform (1,5 l) klädd med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen 30-40 min på 200 grader.
 
Låt svalna av under bakduk.
 
Duka bordet, tänd ljus och sen är det bara att njuta 😋
 
☀️  skiner i Stockholm och jag med den 😃
Sprid ditt vackra leende omkring dig och njut av dagen 👏
 
Kram Linda 💜
 
 

Kommentera här: