Broccolipaj!

Hej på er ❤️
 
Hoppas julen bjuder på massa härligheter och det njuts för fullt 👍
Mycket god mat vill man alltid ha när man heter Linda 👌
Alla dagar, året om 😉
Jag gjorde en broccolipaj till lunch igår på julafton 😋
En paj som smakar mycket och ger en härligt fin mättnad och passar perfekt med en härlig sallad till 😋
 
Såhär gör du:
 
2,5 dl dinkelmjöl fullkorn
2 dl minikeso
1 dl vatten
1/2 tsk salt
 
Blanda ihop!
Lägg ett bakplåtspapper i botten på en pajform.
Tryck ut degen i formen och ställ kallt 15 min.
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Förgrädda skalet 5 min.
 
Till fyllningen:
10 strimlade soltorkade tomater
250 g kokt broccoli i små buketter
200 g fetaost (Ica Basic är min favorit)
 
Lägg fyllningen i det avsvalnade, förgräddade skalet.
 
Vispa ihop:
3 ägg
3 dl mjölk
2 pressade vitlöksklyftor
örtsalt
svartpeppar
 
Häll äggsmeten över fyllningen.
 
Grädda pajen 40 min.
Under tiden dukar du bordet, tänder ljus och gör en god sallad 👌
 
Njut av en underbar måltid 😃
 
Ha en fortsatt fin julhelg ❤️
Kram Linda ❤️

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

skriven

Så gott det låter. Älskar paj+broccoli. Bra kombination. :-)

Svar: Den blev supergod!!
LINDA

Kommentera här: