Chokladmuffins!

Hej på er mina fina bloggläsare 💜
 
Hoppas ni haft en finfin fredag & laddar för en fenomenal final på dagen 👏
 
Här i Stockholm blåser och regnar det och jag har myst inne hela dagen 😊
Mys för mig innehåller alltid något ätbart 😋
Gärna något gott med choklad 👌
 
Idag trollade jag fram chokladmuffins 😋
 
 
 
 
 
Chokladmuffins (4st)
 
3 msk kokosmjöl
25 g proteinpulver med chokladsmak
2 msk steviaströ
1 krm vaniljpulver
1 tsk bakpulver
några korn flingsalt
1 ägg
1 äggvita
1 msk carobpulver
3 msk vatten
 
Rör ihop allt i en bunke.
Fördela i 4 muffinsformar.
 
Fyllning:
50 g philadelphiaost 3%
1 tsk steviaströ
vaniljpulver
 
Rör ihop fyllningen, smaka av med vaniljpulver.
 
Lägg en sked fyllning i mitten av varje form.
 
Hacka 10 g valfri choklad och fördela i formarna.
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 10 min.
 
Mumsade en till kaffet efter lunchen och..
JA 😋
De är goda 👌
 
Ett tips till helgens fika kanske?
Man behöver alltid en liten paus mellan varven för att må bra 💜
En muffin och en kopp kaffe är välmående för mig 💜
 
Nu ska jag fortsätta fredagsmyset och börja fixa tacos 👍
 
Trevlig kväll på er 😃
 
Kram Linda 💜

Kommentarer:

1 Feellencia:

skriven

Oh no, nu blev jag ju sugen på att baka! Det där såg ju nästan för gott ut! ;)

Svar: Baka!! De var kanongoda :)
LINDA

2 Skogsraah ☾:

skriven

Ser jättegoda ut :)

Svar: De var såå goda! De 4 försvann galet fort ;)
LINDA

Kommentera här: