Saffransscones!

 
 
 
Hej fina 💜
Hur mår ni? 
Hur har dagen varit? 
Jag hoppas såklart på att dagen spenderats med ett leende 😃
 
Jag har varit ledig idag och myst med massa må-bra-saker 💜
 
Såhär såg det ut hos mig ikväll..😋
Nybakta saffransscones, philadelphiaost, marmelad, frukt, te och tända ljus 👌
Såå gott & med en härlig julkänsla 👍
 
Vad sägs om dessa till frukost i helgen? 😋
Receptet kommer här:
 
2 dl havregryn (kör i mixer till ett mjöl)
2 tsk bakpulver
2 msk fiberhusk
1 krm salt
1 kuvert saffran
2 msk steviaströ 
1 krm vaniljpulver
1 msk russin
3 dl vatten
 
Blanda allt väl, låt stå 5 min.
Forma 2 bollar och lägg på plåt.
Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 14 min.
Låt svalna av under bakduk.
 
Tänd ljus, fixa te (stooora koppar😉), duka fram goda pålägg och bara njut 👌
 
Nu ska jag avrunda kvällen med gofika 😋
 
 
Guldkant på livet liksom 👌
 
Gonatt vänner 💜
 

Kommentarer:

1 EMma -Merakibeauty.se:

skriven

åh mumms :)

Svar: Jaaaa :) Såå gott!
LINDA

2 Emma:

skriven

Åh, så gott och mysigt! Älskar saffransscones!

Svar: Scones är underbart gott! Scones med saffran, ännu mera underbart ;)
LINDA

Kommentera här: