Lasagne!

Hej på er 😊
 
Hoppas fredagen startat fint & DU njuter av denna underbara morgon 👍
 
Jag sitter och äter frukost i lugn och ro..
Såå skönt att vara ledig efter 8 dagars jobb med 11 jobbpass 👏
 
Igår lagade jag lasagne 😋
Snabbt, enkelt & gott!
 
Recept för 2 hungriga kommer här..
 
4 färska lasagneplattor 
 
1 påse vegetarisk tacofärsmix (Santa Maria)
1 burk tomatkross 
1 burk skivade champinjoner
 
5 dl MiniMat (Milda)
1 tsk buljongpulver
örtsalt
svartpeppar
 
Tillred färsen enligt påsens anvisning, blanda ner svamp.
Jag kryddade extra med hot tacokrydda..
Lite väl extra kanske, för det blev starkt som 17 😂
 
Blanda MiniMat, buljong & kryddor i en gryta och låt bara sjuda upp.
 
Starta med ett lager vit sås i en ugnsform, 2 plattor, hälften av färsen,
vit sås, 2 nya plattor, resten av färsen och avsluta med den sista såsen.
In i ugnen 25-30 min på 225 grader.
 
Jag mumsade denna goding tillsammans med paprika, morotsstavar, broccolibitarna och avocado 😋
 
Kanske ett mattips till helgen?
 
Ha en underbar dag 😃👍❤️
 
Kram Linda ❤️
 

Kommentera här: