Mumsig morotssoppa!

Måste dela med mig av dagens lunch 😊
 
Mumsigaste morotssoppan 👌
 
Skala morötter, sisådär 4 stora..
Skala en gul lök..
Dela allt och lägg i en gryta..
Täck med vatten..
Tillsätt 2 msk buljongpulver, salt, vitpeppar & lite curry..
Låt koka under lock 15 min..
Mixa!
Smaka av!
 
Jag lät soppan åka tillbaka i grytan och puttra vidare..
Kastade ner lite fryst svampmix..
Lite citronsaft..
Lite örtsalt..
Klippte ner lite rucola..
Värmde på..
 
Sen dags att servera 😊
Toppade med lite frästa champinjoner 👌
 
Till soppa vill jag ha något att tugga på 😊
Idag blev det delikata riskakor 👍
Jag köper de av märket Urtekram och de är supergoda 👌
 
Riskakor med philadelphiaost, grönsaker och det där perfekt kokta ägget..
Lycka ❤️
 
Morötter är gott, billigt och nyttigt 😃
Här kommer lite nyttig fakta om dessa godingar 👍
 
Jag äter morötter för att det är gott 😊
Men härligt att de är fyllda med massa fina grejer 👍
 
Nu ska jag strax hoppa upp på cykeln 😃
Laddad 👍
Ett pass med många backar och x antal mil väntar  😉💪
Träningsglädje 😃
 
Sen blir det tacos i soffan med mitt ❤️ 
Lördagslyx 😃👍❤️

Kommentera här: