Matiga frallor!

Hej 😊
 
Hoppas DU njuter av denna vackra sommardag 🌾
 
Jag förgyller ofta och gĂ€rna mina dagar med nybakt bröd 😋
SĂ„Ă„ gott & sĂ„ enkelt som ger vardagen guldkant 👌
 
Jag har ett basrecept som funkar i alla vĂ€der 👍
Det jag gör Àr att variera mjölsorter och lite smaksÀttning!
 
IgÄr testade jag en bakmix frÄn Urtekram som heter " Mörk Bakmix ".
Resultatet blev galet goda frallor som smakade utmĂ€rkt till lunchen pĂ„ balkongen 😋
 
Receptet kommer hÀr:
 
Matiga frallor (2st)
 
1 dl havregryn
1/2 dl mörk bakmix (Urtekram)
2 tsk fiberhusk
2 tsk bakpulver 
1 krm salt
2 dl vatten
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
TillsÀtt vatten och rör om vÀl.
LÄt stÄ 5 min.
Forma 2 bollar & lÀgg pÄ plÄt.
GrÀdda 14 min mitt i ugnen pÄ 225 grader.
LĂ„t svalna under bakduk.
 
 
 
 
 
Detta recept ger dig frallor fulla av smak, saftiga, mĂ€ttande och till pĂ„ köpet glutenfria 👍

Kommentarer:

1 Marja - Baka Sockerfritt:

skriven

Nybakade bröd mÄste vÀl vara nÄgot av det godaste man kan njuta av :)

Svar: Eller hur :) Jag bakar bröd nÀstan varje dag = livskvalitet :)
LINDA

Kommentera hÀr: