Pizzaparty på en tisdag!

Pizzaparty på en tisdag 😃
 
Efter mitt långpass idag var jag sugen på något snabbt, gott & mättande till lunch 👍
Valet föll på pizza 😋
 
Denna pizzadegen är bara så bra tycker jag 👌
Enkel, god, glutenfri, snabb, lättarbetad 😃
Testa & skapa ett pizzaparty även du 😃
 
 Till 1 pizza:
 1 dl havregryn 
1/2 dl havremjöl
2 msk hela linfrön 
2 tsk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 krm salt
2 dl vatten
 
Blanda allt torrt, tillsätt vatten & blanda om. 
Låt stå 5 min.
Vält upp degen på ett bakplåtspapper, lägg ett papper på & kavla ut till en rund platta.
 
Jag breder philadelphiaost på min pizza, blir supergott!
 
Idag hade jag på grönsaker av olika sorter & toppade med tacosås 😋
Fetaosten var slut, annars hade den åkt på pizzan efter gräddning, för det blir såå gott 😋
 
Gör degen, fyll pizzan med det du gillar, mumsa 😋😋
 
Grädda pizzan 20 minuter, mitt i ugnen, på 225 grader.
 
Det blev en välgräddad pizza idag, men god som 17 ändå 😋
 
Pizzalunchen i lördags 😋
Samma deg, annan fyllning 😋

Kommentera här: