Choklad!

Choklad ❤️
Jag älskar choklad ❤️
Choklad älskar mig ❤️
 
Så är det bara 😉
 
Idag var jag på Pralinhuset och fyllde på lagret av choklad = livsnödvändigt 😉
Tar hela högen av mina favoriter och frågar om det finns fler..
" Du får ringa och säga till när du ska komma, så jag kan ha så många du vill ha hemma "
Underbara Anna på Pralinhuset alltså, en serviceminded tjej som förgyller en chokladnörds tillvaro 💜
 
Detta är en viktig del av mitt liv 😋
 
Jag äter choklad typ alltid 😋
Jaha, är det bra tro?
Jag mår bra av det ❤️
 
Läser detta på nätet om huvudingrediensen i mina chokladkakor som är kakaomassa:
 
Kakaomassa är det man syftar på när man talar om hälsofördelar med choklad, för den innehåller:

  • Mineraler, framförallt magnesium som många har brist på.
  • Rikligt med antioxidanter som de allra flesta har brist på. Antioxidanter skyddar mot åldrande och många sjukdomar som till exempel cancer och hjärt-kärlsjukdomar.
  • Flavonoider, som sänker blodtrycket och verkar antiinflammatoriskt. De skyddar mot ett förstadium till åderförkalkning.
  • Flavoner, som skyddar mot hjärtkärlsjukdomar och blodproppar.
 
Rena rama hälsokosten alltså 👊
 
Jag älskar choklad och tänker njuta av den precis som jag njuter av livet ❤️
 
Kan varmt rekommendera ett besök på Pralinhuset 👍
Bästa chokladen om du frågar mig 👌
 
 
Nu ska jag mumsa klart min choklad och sen krypa ner bredvid min allra största kärlek ❤️
Glad, nöjd och harmonisk efter en mysig måndag ❤️
 
Hoppas måndagen bjudit på en massa mysigheter även för dig ❤️
 
Kram Linda ❤️
 

Kommentarer:

1 Maria:

skriven

Hej och tack för en inspirerande blogg! Vart hittar man pralinhuset? Chokladälskare jag också och ätr inst ett par 80-90%iga chokladkakor varje helg😍😍Livet👌

Svar: Kul att du gillar bloggen! Pralinhuset har butik på bl a Drottninggatan i Stockholm, men googla dem så kommer du till hemsidan där man kan beställa deras choklad online.
Choklad förgyller verkligen livet :)
LINDA

Kommentera här: