Att se till det man har!

 
 
Gomorron fina ❤️
 
Hoppas du startat tisdagen toppen 😃
Hos oss ringde klockan halv 6 & vi gav oss ut på promenad 🍂🍁
Den starten på dagen alltså 👌
Se dagen vakna, småprata, röra på kroppen 😃
Energiboost 👊
En god frukost på det 😋
Laddad för en finfin dag 👍
 
Jag stod å kikade på innehållet i kylskåpet och sa till J att det blir lunch typ på lök 😂
Vi ska handla ikväll, men jag tycker det är så trist när det ekar tomt i kylen..
Då sa J att det finns ju både det och det i kylen..
Och ja, när jag såg förbi hindret att det ekade tomt så såg jag ju att det visst fanns mer än ovan nämnda lök!
Det fick mig att tänka till!
När man ser till det man har så ser man att man har en massa 👍
Det är lätt att man ser det man saknar och glömmer av det man faktiskt har!
När jag istället för att bara se löken som låg i kylen så såg jag ju möjligheterna 👍
Jag såg alla de andra små sakerna som tillsammans kommer bli en grymt god lunch senare idag 😋
Så, att se till det man har och göra det bästa man kan av det, det är ett framgångsrecept 👊
Tack J för att du får mig att öppna ögonen och se möjligheter istället för problem ❤️
 
Bollar detta vidare till er!
Försök att se möjligheterna istället för svårigheterna 👍
Hur gör du det bästa av situationer som uppstår?
Satsa på att alltid se saker från den ljusa sidan 😃
Det blir så mycket roligare, enklare och härligare att leva då 👏👏
 
Önskar er en toppentisdag 🍁☀️🍂
 
Kram Linda❤️
 
 
 
 
 

Kommentera här: