Förträffliga teffbröd!

Nybakat bröd 😋
Jag älskar det ❤️
 
Jag bakar ofta, typ varje dag 😉
Så enkelt, så gott å så mycket guldkant på tillvaron 👌
 
Nu har jag snöat in på mitt förträffliga teffbröd 😃
Bröd som går fort att baka & innehåller få och enkla ingredienser 👍
Att det även är saftigt, nyttigt & mättande gör inte saken sämre 👊
 
Såhär enkelt är det:
 
1 dl teffmjöl (ljust eller mörkt spelar ingen roll)
1 krm salt
1 msk hela linfrön
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1,5 dl vatten
 
Blanda allt, låt stå 5 min.
Forma en boll och kavla ut den mellan 2 bakplåtspapper, ca 10x15 cm.
Nagga med gaffel.
Jag brukar skåra brödet så det är lätt att bryta i 2 bitar efter gräddningen.
Grädda 10 min på 200 grader.
 
Njuuut av nybakt 😋
 
Mumsiga lunchmackor 😋
 
Älskade äggmacka 😋
 
Testa detta brödet, för det är väldans gott 😋
 
Ta hand om er och må bäst ❤️
 
Kram Linda ❤️

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Gott det ser ut

Kolla gärna in min blogg

Svar: Ja, det var väldigt gott oxå :)
LINDA

Kommentera här: