Kladdkaka!

Jag gillar ju choklad ❤️
Jag gillar mellanmål ❤️
Jag gillar att baka ❤️
 
Jag mixade ihop dessa tre saker jag gillar och resultatet blev:
Kladdkaka 😋
 
Igår när jag fyllde år mumsade vi Frödinges kladdkaka till fika på kvällen 😋
God och lättäten 😂
 
Till vardags föredrar jag kakor som ger kroppen den näring den behöver 👍
Kolhydrater, protein och fett är kanske inte det första man tänker när man tänker kladdkaka 😉
Men denna goding bjuder dig just på det 👌
Perfekta fikat en torsdag som denna 😋
 
 
Såhär gör du kakan:
 
1 dl stora vita bönor (kokta, sköljda)
1 ägg
1 msk stevia strö
2 msk kakao 
1 krm vaniljpulver 
1 krm salt
1/2 tsk bakpulver
1 mogen banan
 
Lägg allt i mixern och kör ihop det hela till en smet.
Häll smeten i en liten form.
Jag använder en liten pajform med diametern 10 cm.
 
Grädda kakan på 175 grader i 14 minuter.
 
Låt kakan svalna av, gärna i kylen någon timme.
 
Jag serverade med mangofluff 😋
Galet gott!!
 
Såhär fixar du fluffet:
250 g kvarg
1/2 banan
100 g fryst mango
1 msk steviaströ
 
Vispa ihop med elvisp till ett härligt fluff 👍
 
Sen..
Då tänder man ljus..
Fixar en stor kopp te..
Äter sin kladdkaka..
Mår bäst ❤️
 
 

Kommentera här: