Fredagsfrallor!

Hej 💜
 
Hur är fredagsläget? 😃
 
Jag har just ätit en sen lunch med mumsiga mackor 😋
Jag känner mig lagom mosig efter dagens långpass på 32 km i löparskorna 🏃
Men en skön känsla 👊
 
Bakade ett par goda frallor till lunch som jag tänkte dela med mig av..
Enkla, lätta, nyttiga och goda 👌
 
Kaffe, nybakt fralla, philadelphiaost, jordgubbssylt och hallonsylt 😋
 
Denna kombon alltså 👌
Philadelphiaost och hallonsylt 😋😋
 
Såhär gjorde jag:
 
2 dl havregryn (kör till mjöl i en mixer)
1 tsk bakpulver
2 msk fiberhusk
1 krm salt
3 dl vatten
 
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sen vatten.
Rör om och låt stå 10 min.
Sätt ugnen på 225 grader.
Forma 2 bollar av degen och lägg på plåt.
Grädda 12 min och låt sen svalna av under bakduk.
 
Servera med smarriga pålägg och njuuuut 😋😋
 
Ett tips till helgen! Passar bra både som frukost och mellanmål 👍
 
Ha en fantastisk fredag ❤️
Kram Linda ❤️

Kommentera här: