Marängdrömmen!!

 
Hej mina vänner 🌸
Hoppas fredagen är toppen 👍
 
Jag tänkte tipsa er om en makalöst mumsig marängtårta 😋
Perfekta mellanmålet 👌
 
Häng med här så får ni receptet 😃
 
3 äggvitor vispas med elvisp till fast skum,
tillsätt 2 msk steviaströ och vispa någon minut till.
Bred ut marängmassan på bakplåtspapper på en plåt, ca 15x20 cm.
Grädda 50 min på 100 grader,
stäng sen av ugnen och låt marängen stå kvar tills ugnen svalnat av.
(jo, man får ha lite tålamod innan man kan mumsa tårtan 😂)
 
Tärna ett äpple och blanda det med kanel och steviaströ i en mikrosäker skål. 
Mikra på full effekt sisådär 3 minuter, låt äppelkompotten svalna av. 
 
Ta fram 250 g naturell kvarg och 1 frusen banan,
lägg i en skål och tillsätt 1 tsk kanel och 1 msk steviaströ.
Fram med elvisp (och enligt min sambo skyddsutrustning😉)
och vispa detta till en härlig glass 😋
Och ja..det kan skvätta lite 😝
 
Ta fram en annan bunke!
Ner med 3 äggvitor. 
Vispa med rena och torra vispar till en fast massa.
Tillsätt 2 msk steviaströ och vispa någon minut till.
 
Montering 👍
 
Lossa försiktigt marängbottnen från pappret (stekspade 👍).
Lägg den på fatet du tänkt servera den på.
Bred på kvargkrämen.
Sen tar du och breder över marängmassan.
Äppelkompotten toppar härligheten 👌
Se till att den inte är blöt bara, häll isåfall av den i en sil.
Pudra över lite kanel 👍
 
Sen så..
Fikadags 😋
 
 
Jag vet inte hur ofta jag gör denna marängtårta alltså.. 😂
Såå galet gott 😋
Massa protein, frukt och kvarg = 👍
 
Ha en fortsatt finfin fredag ❤️
Kram Linda ❤️

Kommentera här: