Saftiga muffins med äpple 👌

Gomorron 🌸
 
Hoppas din torsdag startat toppen 👏
Jag startar med att dela med mig av ett recept på galet goda äppelmuffins 😋
De är enkla att baka, goda och du kan äta dem närsomhelst
då de passar lika bra till mellis som till frukost eller dessert 👍
 

Äppelmuffins (10 st)
3 dl havregryn
1,5 skopa (45g) vaniljvassle
150 g kvarg
1 dl vatten
1 ägg
1 dl steviaströ
1,5 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 msk osötat äppelmos
1 krm salt

1/2 msk kokosmjöl

Blanda allt i en mixer & kör ihop till en jämn smet.
1 tärnat äpple
Fördela detta i 10 muffinsformar


Häll smeten i formarna.


100 g philadelphiaost (3%)
1/2 tsk kanel
1 tsk kokosmjöl
1 msk steviströ
Rör ihop detta & klicka ner en liten sked i varje form.
Grädda 15 min i mitten av ugnen på 170 grader.
Klart!

 

Jag dekorerade mina muffins med päronkvarg och vindruvor,

det blev pricken över i 👏👏

 

Så mitt råd för denna dagen är att LE,

förgylla din dag med små saker som du mår bra av och att baka muffins 👍

Deal? 😉

Kommentera här: