Del 34, slutet på storyn 👍

Tänkte att det är dags för sista delen i min story om vägen från helvetet till det fria liv jag lever idag ❤️
2016 är året då jag känner att de sista pusselbitarna fallit på plats..
Jag har ansett mig frisk i flera år..
Men..
Njaaaa..
Ser jag tillbaka så har jag varit frisk men inte fri..
Det är jag NU ❤️
Jag äter allt 😋
Jag tränar utan tvång 👊
Jag tränar mer än genomsnittet, men det är en nivå jag hittat som passar mig 👍
Jag orkar med mitt liv 😃
Jag är inte styrd av mat och träning..
Det är en del av mitt liv, men det är inte mitt liv!!
 
Visst, vissa saker reagerar jag starkare på än andra,
saker som är känsligare för mig än för andra..
Ex kommentarer i stil med:
" Oj vilken matlåda du har med dig "
" Ska du äta nu igen? "
" Jag går på denna dieten.." 
" X och X ska man ju inte äta numera "
" Jag borde inte äta det här.."
Grrrrr 😬😬
 
Men jag har nämnt dem förut, de där skygglapparna 👍
De använde jag ofta och kommer att fortsätta med det 👍
 
Känns så galet att jag har gjort denna resan..
När jag tänker tillbaka och tittar tillbaka så är de absolut inte samma Linda nu som då..
Jag är glad över den person jag utvecklats till 😃
Till och med stolt 👊
Jag hade inte varit den jag är idag om jag inte gjort denna resa..
Sen säger jag inte att jag skulle vilja göra den igen..
För det har inte varit lätt..
Men det har gått 👊
Och jag har blivit starkare av resan 👊
 
Idag är min relation till mat avslappnad..
Jag äter, jag uppskattar det och jag mår bra av det ❤️
Jag tränar mycket, för jag mår bra av det ❤️
Men jag kan även vila..
För jag mår bra av det ❤️
Jag äter gärna sallad..
Älskar frukt..
Men likaväl älskar och äter jag choklad och mackor..
För jag mår bra av det ❤️
 
Hoppas ni tyckt att det varit intressant att läsa denna story ❤️
Hoppas jag kan ge dig som är drabbad motivation till att ta tag i dina problem ❤️
Till dig som anhörig, ge ditt stöd, visa att du ser att hen inte mår bra ❤️
En ätstörning kräver jobb för att försvinna 👊
Gör det jobbet 👊
Först då kommer DU att LEVA livet så som det ska levas ❤️
I frihet ❤️
 
Lyckliga Linda ❤️
2016 ❤️ 
 
En annan tid.. 
Sjuka Linda 😱
2005..

Kommentera här: