Välkommen februari!

Gomorron vänner 🌸
 
Hur mår ni?
Haft en fin helg? Vad har ni gjort? Berätta gärna 😃
 
Min helg har varit fin och fylld av saker jag gillar ❤️
I fredags var jag ledig och njöt av att själv styra vad jag gjorde och när 👍
Lördag och söndag har jag jobbat och därmellan myst hemma och i löparskorna 👌
 
På fredagar äter vi typ alltid tacos hemma, så galet gott ju 😋
I lördags blev det pizza och det vart kanongott 👍
 
Denna pizzan alltså 😋😋
 
Såhär gör jag:
 
2 dl havregryn (kör i mixer till mjöl)
1 krm salt
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
2,5 dl vatten
 
Blanda allt i en bunke och låt stå 5 min.
 
Forma degen till en boll i bunken.
Kavla ut till en rund kaka mellan 2 bakplåtspapper.
Lägg på plåt.
 
Fyllning!
Jag älskar svamp och broccoli, så det blev det på denna pizza 😋
Stek galet mycket champinjoner med en strimlad rödlök,
krydda med salt, svartpeppar, lite chili och vitlök.
Koka broccoli, färsk eller fryst, och dela i små bitar så de passar bra på pizzan.
Blanda svamp och broccoli och låt grönsakerna rinna av i ett durkslag,
annars blir pizzan lätt alldeles för blöt.
Bred philadelphiaost på din pizzabotten.
Fördela sen grönsakerna på degen.
In med härligheten i ugnen, 225 grader, i sisådär 20 minuter.
 
När pizzan ligger på tallriken toppar jag med ruccola och fetaost 👌
Sen är det bara att njuta, mumsa och må bäst ❤️
 
Pizza en lördagkväll med killen man älskar ❤️
Det är livskvalitet ❤️
 
Måndag igen-härligt med en ny orörd vecka 👍
Februarstart idag, spännande att se vad denna månad har att bjuda på 😃
Mitt mål idag är att le, njuta av var minut och se på saker med ljusa glasögon ❤️
Vad har du för mål med denna dagen?
 
Nu ska jag baka bröd och mumsa måndagsfrukost 😋😋
 
Kram Linda ❤️
 
Avslutar med att påminna om ❤️
 

Kommentera här: