Måndagsavslutet alltså!

Gokväll mysiga måndag 😃
 
Sitter i köket och myser med tända ljus, te, choklad och har sällskap av sambon ❤️
Perfekta sättet att avrunda veckans första dag 👌
 
Hur har ni haft det idag? 
Vad har ni gjort?
Jag hoppas ni tänkt på att LE åt er själva i spegeln och tänkt fina tankar ❤️
Det blir som man tänker!
Så tänk fint, så blir det fint ❤️
Låter enkelt!
Men det är inte så mycket svårare än så..
Egentligen!
För det är oftast vi själva som sätter krokben för oss själva!
Såå onödigt och dumt ju 😬
Nej, fram för positiv pepp till oss själva 👍
För då sprider vi glädje runt oss och får även andra att må bra ❤️
 
Startade min dag med en mysig frukost med nybakt bröd 😋
Kom på att jag suttit och mumsat just detta brödet varje (!) morgon i snart en veckas tid nu 😂
Snacka om favoritbröd 👌
Det är såå galet gott att njuta av nybakt bröd med massa mumsiga pålägg och flera koppar kaffe 😋😋
 
Till er som inte testat detta bröd så kommer receptet här:
 
2 dl havregryn (kör i mixer till mjöl)
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1 krm salt
1 msk hela linfrön
2,5 dl vatten
 
Blanda allt, låt stå 5 min.
Sätt ugnen på 225 grader.
Forma degen till en boll i bunken.
Lägg ett bakplåtspapper på bordet.
Upp med degen på pappret och lägg ett papper ovanpå också.
Kavla nu ut degen mellan pappren till en rund kaka.
Skåra kakan med en matkniv, så att du enkelt kan dela den i 4 delar efter gräddning.
Nagga brödet lätt med en gaffel.
Skjuts in i ugnen i 10 min.
Låt svalna av under bakduk.
Jag använder en sax och klipper isär brödet i 4 delar.
 
Sen är det bara att låta fantastin sätta gränser för vad man ska lägga på mackorna 😃
 
Mina favvopålägg just nu:
 
Keso, caviart, smörgåsgurka, ruccola och det perfekt kokta ägget 👌
Keso och jordgubbsmarmelad (rekommenderar marmeladerna från St Dalfour!) 👌
Philadelphiaost, fikonmarmelad och brieost 👌
Philadelphiaost, lagrad prästost (jag bara älskar osten 1878 från Falbygdens Mejeri),
smörgåsgurka, körsbärstomater, paprika och ruccola 👌
 
 
 
Vad har ni för favoritpålägg på era mackor? Berätta gärna 😃
 
Nu ska jag fortsätta mumsa choklad 😋
Laddad för en toppentisdag 👍
 
Kom ihåg att ni är grymma 👊
 
Kram Linda ❤️
 

Kommentera här: