Den där knölen..

En knöl med växlande rykte..
Vissa skyr den..
Vissa älskar den..
 
Jag pratar om potatis!
En knöl jag älskar ❤️
 
Färskpotatis 😋
Sötpotatis 😋
Bakad potatis 😋
Klyftpotatis 😋
Frasiga pommes 😋
Potatismos 😋
Potatisgratäng 😋
 
En knöl man kan använda till massor 👍
 
Jag tokälskar färskpotatis ❤️
Kan äta typ hur mycket som heeeeelst 😉
Sötpotatis är oxå galet gott 😋
Å bakad potatis..
Mums!
Med en maffig sallad & keso 👏
 
Pommes & gratäng äter jag då & då,
främst på restaurang eller när vi är bortbjudna.
Lite lyx liksom 👌
 
Det slog mig igår..
Satt ute och åt med grabben min 😃👍
Att en knöl som denna..
Som låg där på min tallrik..
Att den kan skapa ångest..??
Alltså..
Hur tokigt är inte det?? 😁
 
Jag äter med glädje och aptit min potatis 😃
Men..
Jag vet att en del avstår potatis..
Varför?
För det verkar finnas en tro att man blir tjock av potatis..?
I mina ögon är det en knasig tro..
Men alla får ju tro som de vill..
 
Det jag ville få fram i detta inlägg var främst att man ska vara kritisk till det man hör omkring sig!
Att man blir tjock av vissa livsmedel..
Visst finns det bättre och sämre livsmedel!
Men i min värld kan man äta allt 👍
 En så naturlig sak som en kokt potatis..
den lilla knölen finns ingen anledning att vara rädd för!
 
Kokt potatis mättar bra, är billigt och ger kroppen fina kolhydrater = du orkar leva livet leende 😃
 
Jag hade under många år svårt att äta, svårt att se på mat som det den är = bränsle 👍
Idag tankar jag min kropp med rejält med mat!
Så att jag orkar LEVA 😃
Potatis, ja tack 😃
 
Så till dig som dissar potatis i tron att den gör dig tjock..
Skippa den tron 😝
 
En vanlig middag för mig kan se ut såhär 😋
Kokt potatis, grillad veggiebiff, keso, grillade grönsaker 👍
Sen blir det alltid påfyllning med mera potatis, keso & grönsaker 😋

Kommentera här: