Sconesfrukost 😋

Jag tokälskar nybakta scones 💕
Jag tokälskar balkonghäng 💕
Jag tokälskar frukost 💕
 
Imorse fick jag alla dessa 3(!) 💕
 
 
 
Frukost på balkongen 👌
Nybakta scones, härliga pålägg och kaffe ur termos 👍
Jag bara log och njöt 💕
 
Scones är såå enkelt att baka 👍
Förgyller vilken frukost som helst 😋
 
Såhär gjorde jag idag:
 
2 dl havregryn (kör till mjöl i mixer)
1 tsk bakpulver
1 msk kokosmjöl
2 msk steviaströ
1 tsk kakaonibs
1 krm salt
1 krm vaniljpulver
1 dl yoghurt
2 dl vatten
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda alla torra ingredienser, tillsätt yoghurt & vatten.
Rör om och låt sen degen stå 5 min.
Forma 2 bollar av degen,
lägg på plåt & platta till dem lite.
Grädda 14 min.
Låt svalna av under bakduk.
 
Servera med philadelphia, keso, marmelad,
lagrad prästost, brieost..😋
Gott kaffe & någon god frukt förgyller ytterligare 👍
 
Jag älskar detta sätt att njuta av frukosten 💕💕

Kommentera här: