Vattenmelon 😋

☀️
Semester 😎
Näst sista etappen av Tour de France 🚴
Njuter 💕
 
Balkonghäng 👍
 
Efter förmiddagens löprunda vart jag galet sugen på melon 🍉
Så jag knallade ner till affären å shoppade!
5 kg melon 😂
 
Huuuur gott som helst ju 👌
Jag är inte så hungrig i värmen (!)
Men melon äter jag 😉
Jag har en halv melon kvar i nuläget..
Köpte 2 dårå..
För några timmar sen 😂
 
Se här så mycket bra vattenmelonen ger oss:
 
Rik på lykopen,
en antioxidant som sägs förebygga vissa sjukdomar.
 
300 g vattenmelon innehåller en tredjedel av det rekommenderade dagliga intaget av vitamin A och C.
 
90% av vattenmelonen är vatten
= perfekt varma dagar när vätskebehovet ökar 👍
 
Vattenmelon är rik på en aminosyra som hjälper blodkärlen att slappna av och ökar blodcirkulationen. Bra grej 👍
 
Att det dessutom är galet gott gör ju knappt saken sämre 🙃
 
Nu ska jag spana klart på touren 😃
Jag satt och väntade på att etappen skulle börja förut..
😝
Typ längtade 🤗
Linda! En cykeltävling..??
Mmmm..
Hon har blivit lite fäst vid den däringa sporten 😉
 
Ikväll blir det köpkäk 👍
Keep it simple liksom 😃
 
Ha nu en underbar fortsättning på dagen 💕

Kommentarer:

1 Sarah:

skriven

De e så gott me vattenmelon :)

Svar: Eller huuuuur!!! Galet gott 👍👍
LINDA

Kommentera här: