Glasstårta!

Gomorron vänner 💜
Hur mår ni idag? 😃
 
Jag har en lugn morgon hemma, bröd i ugnen och frukost på g 😋
Underbar dagstart 👍
 
Då solen tagit semester i Stockholm idag,
tänkte jag det passar bra att ge er receptet på något riktigt gott..
som piggar upp den gråaste av dagar..
nämligen en sagolikt god glasstårta 😋
 
Jag mumsade på denna i söndags, och den var superdupergod 👌
 
Visst ser den god ut 😋😋
 
Såhär gör man:
 
Till bottnarna:
4 äggvitor vispas till hårt skum med elvisp.
Tillsätt 2 msk steviaströ och vispa lite till.
Bred ut marängmassan till två rektangulära bottnar,
på bakplåtspapper på plåt (ca 12 x 16 cm).
Sätt in plåten på 100 grader i 50 min.
Stäng av ugnen och låt marängen stå kvar tills ugnen svalnat.
 
Montering 👍
 
Lossa bottnarna med en stekspade.
Lägg en botten på en tallrik.
Lägg på vaniljglass.
Ös på med generöst med frysta blåbär.
Sen är det dags för choklad-och kolasås!
Lägg sen på botten nummer 2.
Garnera hela härligheten med mera sås 😃
 
Sen..
Gör en stooor kopp av ditt favoritte..
Tänd ljus..
Fikatajm 😃
 
Denna dessert är såå enkel, såå god och lyckoframkallande ❤️
 
Även om solen är på semester idag så tänker jag skina 😃
För bakom molnen finns den och när den gömmer sig,
så får man ta saken i egna händer och skina som solen själv 😃
 
Ha en underbar dag och njut varje minut ❤️
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: