I bakartagen!

Kladdkaka ❤️
Allt med choklad gillas av mig ❤️
 
Svängde ihop en kladdkaka idag..
Smeten var superb och nu står den och i kylen och "sätter sig" över natten 👍
Att kunna baka goda saker som även gör gott för kroppen är toppen 👍
 
Receptet ser ut såhär:
 
Proteinrik kladdkaka utan socker och gluten 👍
 
1 burk stora vita bönor (240g avrunnen vikt)
1 skopa vaniljprotein 
2 ägg
2 äggvitor
1/2 dl steviaströ
2 msk kokosmjöl
1/2 dl carobpulver
1 tsk bakpulver
1 krm flingsalt
1/2 dl strödadlar 
1 msk fibersirap
1/2 dl vatten
 
Skölj bönorna och lägg dem och allt annat i en mixer.
Kör någon minut tills allt är blandat.
Smaka av smeten och justera ev med mer sötning.
Häll smeten i en avlång sockerkaksform klädd med bakplåtspapper.
Grädda 14 min på 175 grader.
Låt kakan svalna av och ställ den sen i kylen över natten.
 
Dagen efter skär du upp kakan i bitar och njuter 😋
 
Jag tänker mig att servera denna med kokoskvarg och mango 👏👏👏
Lördagens fika är spikat å klart, underbart 👍😃😋
 
Nu ska jag och sambon dra till Maxi för att fylla på matförrådet 😃
Sen blir det fredagsmys med tacos 😋
 
Trevlig helg kompisar ❤️
 
Kram Linda ❤️
 
Bild på en annan kladdkaka, i väntan på den som ännu bor i kylskåpet 😉

Kommentera här: