Säg de små orden!

Gomorron fina fredag och hej helg 👏👏
 
Hur mår ni? ❤️
 
Jag njuter av en långfrukost och ler vid tanken på att vara ledig i tre (!) dagar 😃
När hände detta senast? 😂
Jobbar varje helg på Ica, så lediga helger vet jag knappt vad det är 😉
Denna helgen var tanken att jag skulle på utbildning,
men flyttade fram den till i höst då det känns med passande 👍
Så lediga dagar på gång och jag kommer att njuta ❤️
 
Igår jobbade jag dubbelpass och det var fullt ös från 6-22 🙃
Först mitt nya jobb på cafe och sen Ica 😊
 
Jag gillar fart & fläkt!
Men stundtals blir det mycket, lite väl mycket..
Det som gav mig energi under gårdagens galnaste stunder..
Vet ni vad det var?
Underbara människor som sa orden många håller inom sig..
Som gav beröm ❤️
Shit vad det gjorde mig glad och rörd och gav mig energi ❤️
 
" Verkligen fina cappuccinos du har gjort här "
(Jag? Som knappt gjort cappuccinos ☺️)
 
" Vilket tålamod du hade med den där jobbiga kunden, shit alltså! Du skötte det såå bra "
(En kund kommer tillbaka efter att ha handlat,
skriker att hans matkasse omöjligt kan ha gått på över 200:-!
kika kvittot så ser du vad du handlat säger jag..
"Det har jag inte kvar", men du har räknat fel!
Jag drar igenom alla varor och visst stämmer summan på lite dryga 200:-..
kunden tar sin kasse igen och drar iväg..)
 
" Tack så hemskt mycket för hjälpen, vilken service "
(En kund hade en brieost laddat på Ica-kortet som gåva,
hittade den inte i butiken och säger surt " Jag skiter i den då " ,
varpå jag ringde en kollega och bad honom komma fram med en ost till kassan 👍)
 
" Du måste ha nerver av stål för att hantera alla kunder och stress såhär " 
(Man lär sig hantera det och man behöver vara en person som gillar service 😉)
 
Dessa fraser..
Jag blev såå glad av dem ❤️
 
Ofta tänker man tankar som att den personen gjorde ett bra jobb,
den personen strålar idag, den personen har en snygg kjol..
Säg det!!
För det ger så oerhört mycket för er båda 👍
Att ge och att få beröm, det sprider positiv energi ❤️
 
Nu ska jag fortsätta min frukost innan det blir en härlig långjogg i vårsolen ☀️
 
Njut av dagen vänner och ta hand om er ❤️
Och kom ihåg..
Säg de positiva orden du tänker 👍
 
Kram Linda ❤️
 
 

Kommentera här: