Dessa bullar 😝

 
Ute Àr det mörkt..
Ljusen Àr tÀnda..
Sambon sover..
Jag ska Àta glass..
Sen ska jag oxÄ sova..
đŸ˜ƒâ€ïžđŸ‘
 
Somnar leende efter en mysig mĂ„ndag ❀
TÀnkte lite hÀr pÄ kvÀllskvisten som jag tÀnkte tÀnka högt om till er..
 
Vi matas varje dag av en massa..
Man ska vara smal..
Man ska inte Àta det dÀr..
Man ska Àta det dÀr..
Vi frossar i kanelbullar 4:e oktober..
För att vi "fÄr"..
För bullar..
Det Àr ju egentligen nÄgot farligt..
Man blir tjock av bullar..
Man unnar sig om man Àter en bulle..
Man fÄr Ängest av en bulle..
För att inte tala om ifall man Àter tvÄ (!)..
Ja, dÄ fÄr man allt banta dagen efter..
 
SUCK đŸ˜©
 
Vad Ă€r detta för galenskap egentligen? 😼
 
Din kropp behöver dagligen en viss mĂ€ngd energi 👍
För att organ ska fungera, för att kropp och knopp ska fungera 👍
Lever du ett aktivt liv med trĂ€ning behöver din kropp Ă€nnu mera energi 👍
För att hĂ„lla vikten behöver energi in och energi ut vara i balans 👍
= Fakta!
 
SĂ„..
Varför krÄngla till det? 
 
Frukost, lunch, middag och ett par-tre mellanmÄl om dagen gör dig pigg,
glad och mĂ€tt i magen ❀
LĂ„ter inte det bra? 😃
 
VĂ€lj bra rĂ„varor ger dig bra energi 👍
 
Mina matval brukar se ut typ sÄhÀr:
 
frukt
grönsaker
rotsaker
Ă€gg
bönor
keso
kvarg
potatis
nötter
avocado
bÀr
quinoa
tofu
quorn
linser
havregryn
fetaost
riskakor
surdegsbröd
hÄrdost till mackan
 
+ en massa gott som:
mörk choklad
glass
popcorn
 
Jag Àter sisÄdÀr 7 gÄnger om dagen..
FĂ„r knappt igen locket pĂ„ matlĂ„dan 😂
Mumsar x antal chokladkakor i veckan 😋
Mumsar i mig största popcornmenyn pĂ„ bion 👍
Jag bakar chokladbollar fulla av godsaker och nyttigheter nĂ€stan varje dag 😋
Lika gÀrna som jag mumsar i mig dem tar jag en "vanlig" chokladboll ute pÄ ett cafe!
Eller en kanelbulle om jag skulle vara sugen...eller tvĂ„ 👍
Fast allra helst nĂ„got med choklad 😋
 
Det jag vill fÄ fram Àr..
Man kan Ă€ta allt 👍
Med balans i kropp och knopp Àr inte en bulle nÄgot farligt..
En bulle Àr en bulle som Àr nÄgot gjort av mjöl, smör, socker Ä sÄ..
Visst Àr det inte de ingredienserna du ska basera din kost pÄ..
Men vad gör det att ta en bulle eller tvÄ ibland?
NĂ€r du gör det, NJUT!!! 😋
 
För detta med att kÀnna skam över vad man Àter..
Det ger inte vĂ€lmĂ„ende 😬
Och just vĂ€lmĂ„ende Ă€r det som maten ska ge oss ❀
Vi vill mÄ bra!
Vi kan mÄ bra!
Vi ska bara se till att radera bort den dĂ€r skammen som mat kan ge.. 😬
Mat Ă€r mat som Ă€r energi 👍
DU behöver energi 👍
Mest frĂ„n mat, men Ă€ven frĂ„n en bulle dĂ„ Ă„ dĂ„ 😋
 
Ät, njut och mĂ„ bra ❀
Och till dig som inte kan det..
StrĂ€ck ut handen och be om hjĂ€lp ❀
Livet ska levas leende ❀
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

SĂ„ bra skrivit 😀 Och tĂ€nkvĂ€rt❀

Svar: Tack 😊 Absolut tĂ€nkvĂ€rt ❀
LINDA

2 Karin Fitness & HĂ€lsa:

skriven

SÄ vÀldigt sant! Fler borde tÀnka sÄ,

Svar: HĂ„ller med 👍
LINDA

Kommentera hÀr: