Lite tankar mest 💕

Hoppas helgen varit hĂ€rlig 🍁🍂🍁
Gjort nĂ„got kul? 😃
 
Jag kan bara inte förstĂ„ vart helgen tog vĂ€gen? 😉
Swishade förbi liksom 😝
Jag har sprungit, jobbat, pluggat, Àtit,
sett film och sovit typ đŸ€—
 
LÀngtar efter mer struktur i mitt jobb faktiskt.. 
Det Ă€r inte kul att jobba mest varje helg nĂ€r J Ă€r ledig 😝
SĂ„ jag har bestĂ€mt mig för att jobb varannan helg framöver Ă€r lagom 👍
Tid tillsammans, utan en massa mÄsten och tider...
Det Ă€r viktigt đŸ‘đŸ˜ƒâ€ïž
SĂ„ det kommer det att bli dĂ„ vi flyttat om sisĂ„dĂ€r 5 veckor đŸ˜±
Kan inte fatta att det snart Àr dags..
Dags att flytta in i vĂ„r egna lĂ€genhet đŸ€—
SĂ„Ă„Ă„ kul & spĂ€nnande 👏👏
Dags att börja packa flyttlĂ„dor 😉
 
I helgen har jag mött flera personer med tydliga problem med maten, Àtstörningsdrabbade..
Det gör ont i mig att se dem 😰
Vill bara skrika, ta tag i dem och skaka om dem..
FĂ„ dem att inse allvaret..
FÄ dem att inse att sjukdomen aldrig Àr nöjd,
att de aldrig kommer bli lyckliga om de stannar i sjukdomen 😁
Men jag sÀger inget, sÀtter pÄ skygglapparna..
Kanske Àr detta ett tecken till mig..
Att jag ska fortsÀtta som jag gör,
pĂ„ min valda vĂ€g=livets vĂ€g ❀
Tiden som anorektiker Àr förbi..
Den tiden har gett mig mycket erfarenhet..
Den erfarenheten tĂ€nker jag ta tillvara pĂ„ 👍
Jag kommer aldrig ta ett steg in pĂ„ den sjuka stigen igen đŸ˜±
Skulle sÄ gÀrna se att de som Àr drabbade inser att de behöver hjÀlp och vÄgar ta steget att söka hjÀlp..
Skulle vilja hjÀlpa till, men vet inte hur..?
De erfarenheter som mina mÄnga sjukdomsÄr gett mig skulle kÀnnas fint att pÄ nÄgot sÀtt kunna hjÀlpa andra med..
FĂ„r se framöver om och hur de kan komma till anvĂ€ndning ❀
I nulĂ€get hjĂ€lper mina erfarenheter och de verktyg jag fĂ„tt pĂ„ min resa mig att mĂ„ bra och att leva mitt liv i frihet ❀
Kan mina verktyg fÄ nÄgon annan drabbad att hitta en vÀg  ut ur det sjuka?
 
Minns tiden som sjuk som mest mörk..
Mörker Ă€r inget jag Ă€r vidare förtjust i, sĂ„ kĂ€nslan att ha besegrat mörkret Ă€r 👊
 
Nog om detta nu, men ville bara skriva nĂ„gra rader ❀
 
Ta tillvara pĂ„ denna mysiga mĂ„ndag finisar ❀
 Kom ihÄg!
Ge dig sjĂ€lv ett leende i spegeln, du Ă€r fin ju ❀
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jag har Àtstörningsproblem och lÀser din blogg som ger positiv energi men skulle gÀrna lÀsa om de verktyg du lÀrt dig anvÀnda

Svar: Hej!Fint att du tycker bloggen ger dig positiv energi 😊
Jag ska ta och dela med mig av de verktygen allteftersom i bloggen 👍 Ta hand om dig & ha en fin dag 💕
LINDA

Kommentera hÀr: