Segelbåten 👍

Toktankar..
Tankar som stör..
Saker man ältar..
Tror vi alla känner igen detta fenomen!? 
😁
 
Hur hantera dessa?
Jag kan bara svara för mig själv och vad som fungerar för mig,
men tänkte iallafall dela med mig av mina tips 😊
 
Toktankar som jag kallar dem..
Tankar som bara kommer och stör sinnet 😁
Mitt liv var fullsmockat av dessa under mina sjukdomsår..
Nu dyker det bara upp en och annan då och då,
oerhört skönt för det innebär ett helt annan sak att hantera en då
och så än 1000 varje dag 😱
 
Exempel på tankar som ofta dök upp när jag var sjuk..🤔
Jag är mätt = nu blir jag tjock 😱
Jag måste gå ut och gå för nu har jag ätit 😱
Äter jag en bulle så kommer jag att äta 10,
för då kommer jag inte kunna sluta äta 😱
 
Tankar som dessa var vardag då..
Idag finns inte ens dessa toktankar 👊
Att vara mätt är att vara just mätt, en känsla som går över!
Att vara mätt är att få sinnesro,
jag är mätt och behöver inte tänka på mat utan kan ägna tankar och energi åt annat 😃
 
Tankar om att behöva röra på sig för att man ätit..
Jag rör gärna på mig idag, men jag äter för att orka träna och inte som tidigare då det var tvärtom =
jag gick för att "få" äta och/eller för att jag ätit..
 
Om jag äter en bulle/en bit kladdkaka/en chokladkaka idag så är jag nöjd med det,
min kropp är i balans och känner vad som är lagom 👍
Och jag vet att jag kan och "får" äta en bulle imorgon eller senare under dagen igen om jag vill det!
När man är i energibalans så reglerar kroppen suget efter vad den vill ha och behöver väldans bra alldeles själv 😊
 
Ett verktyg jag använt mig mycket av och som jag tar till när toktankar dyker upp idag
(oftast då angående annat än mat och kropp..)
är:
"Segelbåten"
?
 
Jo, jag tänker mig att jag ligger på en klippa vid havet en solig dag och kikar ut över vattnet 😎
 
Det kommer en segelbåt och seglar förbi..
Den kommer..
Jag ser den..
Den seglar förbi..
 
Toktanken kommer..
Jag uppmärksammar den..
Aha, det är en toktanke!
Jag låter den segla förbi 👍
 
Låter kanske tokigt..?
Men testa 👍
 
Ha nu en tokbra tisdag 💕
Utan toktankar 😝
För de är just bara tankar, inte verkligheten..😁
 
Kram Linda 💕
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Tack för detta verktyg ska jag använda när mina toktankar dyker upp😀.Känner igen varje tanke du skrivit. Tack för hjälpen och att du delar med dig betyder jätte mycket❤️👍

Svar: Jag är glad om mina verktyg kommer till användning även för andra ❤️
LINDA

Kommentera här: