Favoriter i repris ❤️

Att jag älskar choklad är ingen nyhet 😉
Choklad i alla varianter ❤️
Gotte som chokladbollar är jag typ alltid sugen på 👍
Detta receptet ger bollar som smakar kalasgott 😋
De är sådär lagom kladdiga, härligt chokladiga, lite knastriga och väldans smakrika 👌
Tänkte dela med mig av receptet återigen, för de är försvinnande goda alltså 👏👏
 
Till 12 bollar behövs:
 
1 dl havregryn
1/2 dl chokladcasein
1/2 dl steviaströ (jag använder Ica's👍)
2 msk kakao
lite flingsalt
1/2 msk helt bovete
2 tsk kakaonibs
200 g ProPud Choklad
 
Kokosflingor att rulla i, jag rostar kokosflingorna i torr stekpanna för att få en extra god smak 👍
 
Ner med allt utom kokos i en bunke.
Kör med elvisp!
Smaka av 😋
Rulla bollar, jag tar hjälp av två små skedar.
Rulla bollarna i kokos 👍
Ställ in i kylen en stund innan du mumsar!
Under tiden skrapar du bunken och fixar te eller kaffe 👌
😋😋

Kommentarer:

1 Hannah Margreta:

skriven

Ser super goda ut!

Svar: De är supergoda 😋😋
LINDA

Kommentera här: