Hemska fredag..

Hemska händelse 😐😐
Det som hände i Stockholm igår..
Det känns overkligt!!
Varför finns denna ondska? 
 
Satt i skolan när jag fick sms av J..
Han undrade om jag var i Bromma?
Ja svarade jag..
Sen fick jag veta vad som hänt..
Blev helt kall och apatisk..
Fattade nog inte..
Blev rädd..
Ville bara ha min Jimmy hos mig..
Vara hemma..
 
Blev en splittrad fortsättning på eftermiddagen..
Vi pratade..
Vi fattade inte vad som hänt och att det hänt..
Det var svårt att ta in..
 
Sprang hem vid 17-tiden..
Farmor ringde och frågade om jag visste vad som hänt i Stockholm..
Fina farmor ❤
Hon har inte tillgång till sociala medier och Internet som vi..
Hon sa att hon blivit så orolig när hon hört om det..
Jag kände tårarna komma..
 
Hemma var det tyst..
Fick inget svar av Jimmy..
Kände klumpen i magen växa..
Visste att han var ok då han svarat tidigare..
Men..
Ovissheten som dök upp..
 Hemsk känsla!
 
Strax före 19 hör jag en nyckel i låset!
Jimmy kommer in i sällskap av en mountainbike!
Han hade fått låna den av en kollega och cyklat hem 😊
Han berättade om de långa rader med människor som promenerat utmed vägen..
Vilken konstig upplevelse det varit, han sa att han aldrig sett så många människor ute..
 
Efter en stunds kramande och pratande bestämde vi oss för att fullfölja vår sen tidigare bestämda fredagsplan..
Vi invigde vår nya grill!
Grillat och vin blev en fin avrundning på en fredag som blev en dag med mycket mörker..
 
Detta som hänt är ofattbart och hemskt!!!
Men..
Vi måste komma ihåg och vi måste påminna oss om att..
 
Tilllsammans är vi starka 👊👊👊👊👊👊👊
Terror som detta ska inte få förstöra 👊👊👊
 
Sänder mina varmaste tankar till de som miste livet igår..
Till de som skadades..
Till de anhöriga..
❤❤❤ 

Kommentera här: