Identiteten..

 
 
Senaste dagarna har jag reflekterat en del..
En del över det här med hur en identifierar sig..
Under många, många år (mer än hälften av mitt liv faktiskt..)..
Då identifierade jag mig med min ätstörning..
Jag var Linda med anorexi..
I min barndomsstad igenkänd som "hon som går så mycket"..
Vilket j-a sätt att identifiera sig på..
Egentligen..
Men då..
Då var detta min trygghet..
Det var jag!!
Linda med anorexi..
 
Nu..
Jag kan knappt minnas hur det var att vara den Linda..
Det så kallade liv jag hade då..
Vad var det för liv egentligen?? 
 
En tillvaro full av ångest..
Full av hyperaktivitet..
Full av elaka tankar..
Full av tvång..
Full av total egoism..
Full av hat mot kroppen..
Full av tankar på mat..
Full av självplågan..
 
Jag mår dåligt av att tänka tillbaka.. 😱😱
Hur i hela h-e kunde det gå så käpprätt åt skogen...?? 
Och hur kan en hjälpa andra som är djupt inne i detta? 
För..
Varje dag möter jag dem..
De som är där jag varit..
De som ännu inte insett att det de håller på med inte är ett liv..
Jag vill egentligen ta tag i dem och bara säga SLUTA!!
Men..
Jag vänder bort blicken..
Det blir för tufft att se dem..
Det väcker så många minnen..
Minnen från en tid som jag aldrig vill ha tillbaka..
En tid som tog min ungdom ifrån mig..
En sjukdom och en identitet som stal 20 år av mitt liv..
 
Identiteten anorektiker..
Sjukdomen anorexi..
Det blev JAG på något konstigt sätt..
En osäker tjej som kände sig trygg i det där..
Jag hade kontroll..
Jag var lite speciell..
Jag syntes..
 
Att släppa den identiteten..
Släppa sjukdomen..
Ta sig ur sjukdomen..
Bli frisk 👊
Bli LINDA 💕
Oj vad det vart tufft 😱
Men sååååååå värt det 👊👊
 
Idag är jag LINDA 😃
Identiteten anorektiker finns inte..
På mitt visitkort skriver jag PT & löpcoach 🏃‍♀️
Inte anorektiker..
 
Att släppa en identitet..
Att gå vidare..
Visst kan det vara tufft..
Men..
Om det du gör inte fungerar..
Gör då något annat 👊👊
 
Livet här kommer jag 🔝🔝🔝

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Så bra skrivit😀👍 och tänkvärt❤️

Svar: Tack 😊
LINDA

Kommentera här: