Tankar och känslor då och nu..

Detta med tankar..
Detta med känslor..
Det kan vara svårt..
 
Tankar och känslor har man ofta kring mycket..
Men jag fick en påminnelse igår..
Om tankar och känslor jag inte längre har..
Och som ingen annan borde ha heller..
 
Fick frågan:
" Men äter du allt nuförtiden? "
Svaret: Ja 😊
Men, saker som pommes och så..?
Svaret: Ja 😊
Utan att tänka toktankar och få ångest?
Svaret: Ja 😊
 
Känslan av att kunna svara JA så ärligt på dessa frågor 👍
Jag vet ju..
Det finns ingen mat som du blir tjock av!
Visst finns det mat som är mer eller mindre nyttig!
Men inget livsmedel är så "farligt/dåligt" att du inte kan äta det 😝
"Du kan äta av allt, men inte alltid" ❤
Det är liksom den slutliga summan av kardemumman som bör vara i balans för att man ska må bra ❤
Om jag fyller mitt energibehov med en bit kladdkaka till mellanmål nångång när jag är sugen, då blir det ändå bra liksom 👍 
Att äta tårta ibland = ofarligt 👍
Att äta choklad ibland = ofarligt 👍
Att äta pommes ibland = ofarligt 👍
 
Det är dina dagliga val, din grund, som är det viktiga 👊
Bygg en stadig grund där du ger din kropp de bästa förutsättningarna för att må bra ❤
Ät regelbundet, ät varierat, ät tillräckligt,
rör på dig varje dag, sov tillräckligt ❤
Med denna grunden har du förutsättningarna för att må bra 😊
Med denna grunden så kommer du att lära dig känna vad din kropp och knopp behöver 👍
Kroppen och knoppen är smarta, de säger till hjärnan vad de vill ha 😊 
Det gäller bara att våga lyssna och agera 👍
 
För mig personligen så är det en enorm frihetskänsla att leva livet utan att livet handlar om mat, tvång och måsten ❤
Mat är energi, mat är inte farligt, mat är välmående ❤
 
Om man slutar att förbjuda sig en massa..
Då slutar förbuden att vara förbud..
Då blir allt enklare och en mår bättre ❤
Sååå skönt ❤
Våga testa 👊
 
 
Låt kropp och knopp samarbeta 👍
Tillsammans är de oslagbara ❤
 

Kommentera här: