Krokben och motvind..

 

 Sitter och tänker..
En aningens för mycket skulle jag tro..
 
Saker blir inte alltid som en tänker sig..
Ibland kommer det småsten i vägen för en liksom..
Småsten kan bli mer än småsten..
Om en inte tar tag i de där små rackarna som skaver så blir det snart ett skavsår..
Skavsår vill en inte ha..
 
Igår (ok då, hela veckan..) har jag slarvat lite med maten..
Och..
Det funkar inte för mig 😬
För..
Jag blir en satmara 😱
På riktigt 😩
Tankarna funkar inte..
Känslorna funkar inte..
Inget funkar..
 
Så varför fäller jag krokben för mig själv på detta viset..? 
Dagens fundering 😬
Vurpor gör alla..
Motvind kommer alltid någon gång..
Det kan inte alltid vara nedförsbacke..
Sant 👍
Men jag trivs ju bäst i medvind 😊
Sååå...
Jag säger till mig själv:
ÄT 😋
Livet blir lättare då 👍
Ibland e det inte svårare än så 😝😂
 

Kommentera här: