Recept ni behöver testa ❤

Chokladbollar 😋
Jag tokälskar de här bollarna ❤
Såå galet goda typ närsomhelst på dygnet 👏👏
Mellanmål, gofika, ibland till å med lunch/middag 😂
Igårkväll mumsade jag dessa, drack te och gjorde fruktsallad..
Såg de sista avsnitten av SKAM säsong 2
(ja..jag har sett om just den säsongen 😝,
men nu har jag typ bestämt mig för att det får vara nog..får lugna mig till säsong 4..
men innan dess se om hela serien..😂)
Linda goes crazy, I know 😱
 
Iallafall..
Chokladbollarna..
Så enkla att göra! 
Ni behöver testa 😃
 
Så här enkelt är det 👍
Börja med att strö ut några matskedar kokosflingor i en stekpanna,sätt på värmen och låt flingorna få en fin färg. Sen tar du av den från värmen och häller upp dem i en liten skål.
 
I en annan skål mäter du upp:
1 dl havregryn
1/2 dl casein
1/2 dl steviaströ
2 msk kakao
1/2 tsk flingsalt
2 dl Pro Pud Choklad
 
Ta fram elvispen och kör ihop till en deg.
Låt degen stå 5 min.
Ta fram 2 små skedar och med hjälp av dem rullar du små bollar, som du sen rullar i kokosen.
Lägg på ett fat och in med det i kylen en stund.
Klart!
 
Allra godast tycker jag att det är med kaffe med mjölk till de här godingarna..
Men en megakopp (eller 3)
av mitt favvote går nästan lika bra 😊
Livskvalitet i sin enkelhet ❤
 
Det casein jag använder köper jag på MM Sports och det ser ut såhär:
Dessa bollar tycker jag ni ska förgylla tillvaron med ❤

Kommentera här: