Ta en boll om du vill ❤

 
 
En vanlig dag på jobbet 😊
Dags för lunch 😋
Har bara en halvtimmes lunch, så jag vill gärna koppla bort allt under den stunden..
Brukar i 9 fall av 10 stoppa in lurar i öronen och lyssna på musik eller se på en serie 👍
Igår stod det Delicatobollar på bordet i lunchrummet,
jag la knappt märke till dem då mitt fokus låg på min lunchlåda 😋
Men...
Andra gjorde ju det, högljutt dessutom..
" Meeeeeen, varför står det delicatobollar här????"
" Nej jag ska då inga ha, det är inte lördag "
" Jag är sååå sötsugen, men nej..ingen boll "
" Jag kan då inte äta en för jag ska inte ens träna idag "
 
Behöver jag säga att mina hörlurar åkte in i öronen fortare än kvickt...? 😩
1. Vill du ha en delicatoboll, ät en delicatoboll! Inte för att du är värd det,
inte för att du har tränat, utan för att du VILL ha en 💕
2. Du behöver inte träna för att äta..kropp och knopp behöver energi alla dagar,
bara för att existera 💕
3. Visst, sötsaker ska man väl inte äta varje dag..eller ska och ska..vem bestämmer egentligen?
DU bestämmer 👊 
4. Att äta, oavsett vad, ska inte vara sammankopplat med skam eller ångest eller tvång..
Du behöver inte prestera för att få äta, du behöver äta 💕
5. Avstå kommentaren : " Jag tränade imorse så jag kan äta en " 😢
 
Tacksam över att jag hittat min balans där jag äter en Delicatoboll om jag vill ha det ❤
Men..
Hur kan man hjälpa andra att hitta den..?
Om det ens går? 

Kommentera här: