Löpcoach dag 2 ✔️

Igår var det dax för dag 2 på Löpcoachutbildningen 🏃
Jag var frustrerad i lördags när jag kom hem..
Kändes som jag var en kass löpare 🙄
Med mycket ny kunskap var det väl en naturlig reaktion..
 
Sprang en kortis till skolan igår..
Kände mig anfådd och tänkte:
" Attans vilken kass form jag är i "
= mörka glasögonen på 😫
Men..
När jag kom fram ser jag ju att jag sprungit betydligt snabbare än vanligt = orsak till ökad anfåddhet ✔️
Löpteknikträningen i lördags gav alltså resultat allaredan 👊
Mera pepp på livet satte jag mig så i skolbänken 😃
En förmiddag med teori och praktik i salig mix 👍
Efter lunch mera teori innan det var dags för 🏃🏃
 
Vi startade med löpskolning = så lärorikt!!
Men svårt 🤣
 
Avslutet skulle enligt vår lärare Magnus vara en övning som man kan lägga in då man har ont om tid men vill få stor effekt 👊
 
Såhär var upplägget:
8 varv runt en slinga på 300 m, i ett tempo där du blir anfådd = EJ prattempo!
Mellan varje varv=40 knäböj 👊
Och så direkt upp å 🏃
 
Tävlingsmänniskan i mig kickade igång 👊
Trots att det inte var en tävling 🤣
Matade på..
Pannben 👊
För mig som springer mer än jag styrketränar var det knäböjen som kändes tyngst 😝
Men jag bara körde 👊
Sprang i mål som nummer 2 ✔️
Sååå bra övning 👊👊
Alla kan vara med, oavsett nivå, för man kör sitt race 😊
 
Avslutade utbildningshelgen med diplomutdelning 😊
Fin känsla att nu vara utbildad löpcaoch ✔️
 
Sprang hemåt..
Alltså..
Framsida lår bara skrek 😝
Men jag brydde mig ej 👊
Känslan när jag kom hem var 🤗🤗
 
Sen kom träningsvärken..
Smygande liksom..
Kunde knappt ta mig ner på huk för att fixa musik på datorn vi har stående halvhögt i en hylla..🤣🤣
 
Om jag säger såhär..
Idag, dagen efter, så är träningsvärken ännu värre 😝
Coolt att en kan få sån träningsvärk av en övning som tog 20minuter! 
 
Löpcoachutbildningen var toppen 😃
Den tog slut alltför fort bara 😝
Men så är det ju när man har kul 😉
 
Nu ska jag låta detta landa och ladda för att hålla löpgrupp på Puls&Träning i vår 🏃

Kommentera här: