Dag 6 på Grannis = fredagsfys 👊

 
Fredagsfeelingen efter en riktigt grym dag här på Gran Canaria är på 🔝
 
Vi har som vana att vakna likt zombies.. 😴🤣😴🤣
Detta med att cykla en massa varenda dag tar visst ut sin rätt 😛
Vi hade en planerad rutt för dagen och den gav vi oss iväg på efter frukost 🚴
 
Jag hade bestämt mig för att jag skulle fullfölja dagsplanen oavsett hur tungt det skulle bli 👊
Dagsplanen var Pico de las Nieves ⛰
 
Pico de las Nieves är Gran Canarias högsta berg och dit tar man sig via ett antal bergsbyar,
på snirklande serpentinvägar 😃
Från det att man lämnar Maspalomas till toppen är det sisådär 45 km, vilket innebär typ 40 km uppför 😛
Det krävs pannben för å ta sig upp 👊
När det även är 30 grader (på sina håll upp emot 40 grader) i luften så 🤛
Ja ni hajar = fredagsfys med pannbenstema 🤣
 
Vi körde på i eget tempo, möttes upp här å där för att fylla på vätska och energiladdning 👍
Jag älskar känslan av att vara ensam i backen, med min cykel och mitt pannben 👊
Där är det bara JAG som kan ta mig ur situationen (alltså ta mig upp!) och den utmaningen gillar jag 💪
 
Känslan när en kommer upp på Pico är bara 👌
När en lyckas med det en tänkt sig ✔️
Utsikten därifrån går inte av för hackor..
Så mysigt att kika ner och se alla byar en cyklat igenom 😃
 
På vägen ner stannade vi till för en fika 😋
En suverän cheesecake satt kanon 👌
Sen var det bara å trampa 45 km hemåt 🤣
 
Mackor på balkongen..
Så fredagsmyser vi..
Jag älskar't ❤
 
Hur har ert fredagsmys sett ut?
Och vart det fredagsfys?
Eller vilodag? ❤

Kommentera här: