Kladdkaka!

Fredagsfika på gång? 
 
Jag har just mumsat på denna...
 
 
 
 
Lika gott som det ser ut 😋
 
Receptet ser ut såhär...
 
Kladdkaka  ❤️
 
1 ägg
1/2 dl stevia
 
Vispa detta pösigt med elvisp.
 
Blanda ner 1 dl kvarg och rör om.
 
Blanda detta i en bunke:
2 msk havremjöl
2 msk carobpulver 
1 tsk snabbkaffepulver 
1 krm vaniljpulver
1 tsk kakaonibs
några saltkorn
 
Vänd ner de torra ingredienserna i äggsmeten och rör om.
Häll smeten i en liten springform (10 cm i diameter).
Grädda i nedre delen av ugnen på 200 grader i 12 min.
 
Låt svalna i kylen ett par timmar, jag ställde min i frysen en stund.
Servera med vaniljkvarg & frukt eller bär 😋
 
Jag garnerade min kaka med kvarg vispad med stevia & vaniljpulver.
Placerade ut några bananbitar, pudrade på carobpulver, strödde över kakaonibs..
Skar upp en sharonfrukt..
Ja, sen mumsade jag 😋
 
En kaka med härlig chokladsmak, kladdig och go 👌
Sockerfri, glutenfri och sagolikt god = en bra kombo i mina ögon ❤️❤️
 
Kanske något att baka i helgen? 
 
Njut av fredagen och må gott ❤️
 
Kram Linda ❤️
 
 
 
 
 

Kommentera här: