Enkel pizza!

Välkommen vackra onsdagskväll ❤️
 
Det ser ut att vara regn på väg här hos oss så vad passar väl bättre då än att mysa inne 😃
" Lille-lördag " firar jag med att baka en pizza fylld av godsaker till middag 😋
Sambon är borta på jobb ikväll, så jag ska mysa med pizza, soffläge och choklad 😋
Den så viktiga egentiden 👍
 
Tillbaka till pizzan..
 
Denna pizzan är så galet enkel att göra, så god och full av härlig näring 💪
Visst låter det bra 😃
 
Så här kommer mitt recept 👍
 
Deg:
1 dl havregryn
1/2 dl Universalbakmix (Urtekram)
1 krm salt
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
2 dl vatten
 
Blanda detta i en skål och låt stå 5 min.
Sätt ugnen på 225 grader.
 
Stek svamp och lök och krydda med salt, svartpeppar, chili och vitlök.
Tacokrydda blir också väldans gott!
Kasta ner lite ruccola, tomater och majs .
Jag vände ner broccoli och haricot verts också.
Du kan ta de grönsaker du gillar och det du har hemma 👍
Perfekta "skåprensarmaten" alltså 👌
 
När grönsaksröran är klar så kan överflödig vätska få rinna av i ett durkslag.
Pizzan blir lätt för blöt annars😁
 
Rör ihop degen i bunken.
Stjälp ut den på ett bakplåtspapper.
Lägg ett papper till på degen och kavla ut den däremellan.
Lägg degen på en plåt.
Bred på philadelphiaost på botten.
Jag tar gärna en smaksatt, typ Soltorkad Tomat, för mera smak.
Bred grönsaksröran på pizzan.
In med härligheten mitt i ugnen 20-22 minuter.
När du tar ut pizzan är det galet gott att smula över fetaost och toppa med bladspenat 😋
 
 
Denna pizzan...
Enkel 👍
God 👍
Nyttig 👍
Billig 👍
Glutenfri 👍
 
Med andra ord..
Värd att testa 👌
 
Nu ska jag mumsa pizza och njuta av kvällen ❤️❤️
Gör det du också ❤️
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: