Enkla chokladbollar 👏

Chokladbollar ❤️
Väldans gott 😋
Om en blir vad man äter så är jag snart en chokladboll 😂
 
Jag testade en lite annan variant ikväll..
En utan proteinpulver..
Hade min kompis Louise ord i bakhuvudet..
" Men jag har ju inga såna konstigheter hemma " 🙃
Så, ett recept tillägnat dig Louise ❤️
 
Degen blir lite lös, så låt den stå 5 minuter innan du rullar den 👍
 
Till 10 bollar:
Starta med att rosta 2 msk kokosflingor i en stekpanna,
passa så de inte bränns 😬
Låt svalna av och häll över kokosen i en bunke.
 
Sen ska det bli bollar av 👏👏
 
1 dl havregryn 
2 msk kokosmjöl
en liten nypa flingsalt
2 msk kakao
1/2 dl steviaströ
2 tsk kakaonibs 
1 msk kokosflingor
2 dl Pro Pud choklad 
 
Ner med allt i en bunke, kör med elvisp 👍
Och ja, det kan skvätta lite 😂
Låt stå 5 min.
Ta hjälp av två småskedar och rulla dina bollar.
Ner med dem i kokosen och rulla runt.
 
Jag ställer in fatet med bollar i frysen så de stelnar fort, men kylen går ju lika bra 😃
 
Glöm för allt i världen inte att skrapa ur bunken och stoppa det i munnen 😋
 
Dessa bollar i sällskap av en stor kopp te eller gott kaffe alltså 👌
Guldkant på tillvaron ❤️
 
 

Kommentera här: