Havrebröd ger härliga mackor 😋

Hej fina fredag 💕
Hej fina bloggläsare 💕
Hur mås det idag? 
 
Det verkar som att min kropp tycker att 5:40 är perfekta tiden att vakna på..
För just den tiden har jag slagit upp ögonen typ hela veckan 🤣
Så även idag efter en natt med konstiga drömmar om hästar i diskmaskinen och liknande 😳
 
En Linda med grus i ögonen drog på sig träningskläderna som var framlagda
(TIPS! Lägg alltid fram träningskläderna kvällen innan, såå mycket enklare att komma iväg utan att tänka då 👍)
och styrde stegen mot skogen 🌲🌲
Asså jag bara älskar att komma ut i skogen på morgonen ❤️
Den stela (ja, jag slarvar med rörlighetsträning 😛)
kroppen blir varm och mjuk och knoppen sådär härligt avslappnad 🔝
 
Kör alltid 10 minuter styrketräning hemma efter = just do it 💪
Det lilla får min kropp att hålla för det jag älskar = cykla och springa ❤️
 
Nog om det..
Frukost smakar sagolikt efter denna dagsstarten 😋
 
Mackor med mumsiga pålägg 👌
Här en härlig macka med färskost i botten, prästost på det och sen ett stekt ägg och grönsakstopping 😋
 
Frukt 😃
Vad vore livet utan frukt???
Sååååå gott och jag frossar i det varje dag 👌
 
Nåväl, receptet på mitt havrebröd tänkte jag ju dela med mig av 😃
 
Till ett bröd som ger 4 bitar behövs:
 
2 dl havregryn (körs i mixer till ett mjöl)
1 msk hela linfrön
1 msk kokosmjöl 
2 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 krm salt
3 dl vatten
 
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt vattnet. 
Rör om väl och låt stå 10 min.
Kavla ut degen mellan två bakplåtspapper.
Skåra i 4 bitar och nagga lätt med gaffel.
Grädda brödet mitt i ugnen på 225 grader i 15 min.
Låt svalna under bakduk.
 
Maxa mackorna med mumsiga pålägg som färskost, lagrad prästost, ägg, avocado,
keso, brieost - bara fantasin sätter gränser 😉
OCH njut av ett hälsosamt bröd som ger kropp och knopp härlig energi 💪
 
Nu ska jag ta en macka till och njuta vidare av denna fina fredag ❤️
 
Må bäst ❤️

Kommentera här: