Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Vissa dagar blir inte som man tänkt sig..
 
Jag har som jag tidigare nämnt kommit in på en kurs vid Uppsala Universitet och sett fram emot skolstarten!
 
Men..
Fick besked från CSN att jag inte är berättigad till studiestöd p g a att jag ej slutförde en kurs jag påbörjade hösten 2004..
 Ok..kändes som att få en dörr igenslängd mitt i ansiktet!
Jag ringde för att prata med CSN imorse, kopplades runt..fick samma svar..nej, du måste ha ett läkarintyg på varför du inte slutförde dina studier..
Jaha..och det fixar man lätt såhär 10 år senare..
Grejen är den att orsaken till mitt studieavbrott 2004 var att jag då var svårt sjuk i anorexi och inte alls i skick att plugga..
Svaret jag fick lite klämkäckt var att hösten 2015 är detta preskiberat, så jag är ute ett år för tidigt..
Jamenvisst, det är ju en tröst!
Jag testade att ringa runt för att se om det fanns någon lösning..
men jag kopplades bara vidare, fick vänta för att sen få beskedet att de hade telefontid då och då..
Nu var jag nere och besviken..
Förmiddagen var fylld av ångest..varför liksom?
Jag vill ju plugga och var inställd på att göra det i höst..
Men tydligen skulle dessa planer grusas..
 
Jag kände att jag behövde tänka..
Snörade på mig mina nya skor..
Gav mig ut och sprang!
Nickelback i lurarna och solen i ögonen!
12 km i bra fart och med pigga ben!
Underbart!
All ångest försvann!
Min vinnarskalle och envishet vaknade till liv!
ALDRIG att jag ger upp!
Jag SKA plugga och jag SKA ha studiestöd från CSN!
För jag har rätt till det!
 
Så..
När jag kom hem ringde jag ett samtal till barndomsstadens vårdcentral..
Där fanns det ett läkarintyg från den aktuella hösten..
Med beskrivning av mitt tillstånd och att jag inte hade kunnat slutföra mina studier..
Detta intyg är nu på väg till mig och snart på väg till CSN..
 
Jag tror det kommer ordna sig!
Tack vare att jag inte ger upp!
Tack vare min envishet!
Tack vare min sambo som peppande sa att jag klarar allt jag vill, bara jag bestämmer mig!
Tack älskling <3
Du fick mig att tänka i nya banor och se möjligheter jag inte såg tidigare idag då allt mest var grått..
 
Tack mina grymma ben för en fantastisk jogg!
En jogg i nya skor som gav mig ny energi!
Som gav min envishet ny kraft..
Kraft som verkar leda till en lösning..
Som gör att jag visst börjar skolan på måndag!
YES!
Jag kan mer än jag tror bara jag bestämmer mig och tror på mig själv!
 
Kram på er!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sara Sjöberg:

skriven

Åh <3

Svar: Hoppas det löser sig :)
LINDA

Kommentera här: