Jultankar..

Hej fina fredag ♥
 
Oj vad fort denna veckan gått!
Tycker vi nyss kom hem från semestern och det var måndag..
Nu fredag och sista helgen innan jul!
 
Eftersom att vi var bortresta 8 dagar i december så känns det overkligt att det snart är julafton..
Men jag får försöka förstå att så är fallet..
 
Tog fram lite julsaker idag och i helgen åker granen in ♥
Älskar att klä granen, lyssna på julmusik och tända massa ljus ♥
 
 
När man jobbar inom handel så är denna period högsäsong!
Det betyder mycket jobb och full fart = passar mig!
Helgen bjuder på jobb såklart..
Men jag satsar friskt på att få in saker som sambotid, scones,
tända ljus, morgonjogg, pizzabak, risgrynsgröt,
morgonpromenad, filmmys, choklad och andra må-bra-saker ♥
 
Kan inte låta bli att tänka lite extra på min mamma i dessa tider ♥
När vi var små så pysslade hon en massa till jul ♥
Pepparkaksbak och lussekatter..
En hemgjord jultomte med ficka på magen som varje morgon gömde en liten sak till oss barn..
Alltid julklappsinslagning långt in på natten mot julafton..
En massa hemgjort julgodis..
 
Fina minnen ♥
Numera bor mamma i himlen och jag saknar henne ♥
 
Julen i år firas med min sambos föräldrar och syskon ♥
Jag är oerhört tacksam över att ha fått en bonusfamilj i dem ♥
Ser fram emot en massa tid tillsammans, god mat, promenader, choklad, spel, tända ljus, glädje och kärlek ♥
 
Dagen idag startade segt..supertrött tjej!
Jag snoozade lite..
Sen skuttade jag upp!
Sprang en skön runda ♥
Sen frukost i lugn och ro..
Julmusik och tända ljus..
Guldkant på tillvaron ♥
 
Jag har ett stort sug efter scones efter semestern!
Så..
Det kommer bli scones till lunch idag också!
Mums ♥
Perfekt med en mysig lunch innan jag drar iväg och jobbar en stund!
 
Favorit i repris ♥
 
Ikväll blir det fredagsmys med min kärlek ♥
Film, tända ljus, te, choklad och många pussar ♥
 
Jag tror att många känner stress inför julen..
Så kom ihåg!
Andas och le ♥
 
Tänk efter..
Vem sätter pressen och orsakar stressen?
Ofta är det vi själva..
Stanna upp..
Känn efter!
Vad vill DU?
Vad är viktigt för DIG?
Vilka saker vill du ha på jul?
Stryk det andra!
 
Bara för att saker har varit på ett visst sätt tidigare år är det inget som säger att det måste vara så i år..
Sänk ribban!
Julen ska vara en mysig högtid fylld av glädje och kärlek ♥
Med en massa tvång och måsten blir den det motsatta..
 
DU har makten i dina händer..
Möjligheter att påverka!
Jag tror att många skulle må bra av att stanna upp..
Reflektera över det viktiga i livet..
 
Det viktiga är inte att man har 5 olika sorters knäck,
det mest skinande rena hemmet, pampigaste granen, julmat i överflöd..
 
Det viktigaste är att vi mår bra och får tid att umgås och skratta, tid för välmående ♥
 
Ha en fenomenal fredag och kom ihåg att DU är grym ♥
 
Kram Linda 
 
Tänkvärt ♥
 
 

Kommentera här: