Matkärlek!

Mat är gott ♥
Detta åt jag till lunch idag..
Scones med mumsiga tillbehör..
Det är lunchlyx ♥
Scones med philadelpiaost, brieost och bär = matglädje ♥
 
Jag mumsar scones och sambon tacos = olika matsug stillas på bästa sätt ♥
 
Jag har delat med mig av receptet tidigare, men gör det igen..
 
2 scones ♥
 
1 dl havregryn
1/2 dl bovetemjöl
2 msk linfrön
2 msk steviaströ
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1/2 tsk vaniljpulver
2 tsk fibehusk
2 dl yoghurt
 
Blanda alla torra ingredienser, tillsätt yoghurt.
Låt stå 5 min.
Klicka ut 2 högar på bakpappersklädd plåt.
Grädda mitt i ugnen på 250 grader 10 minuter.
 
Du kan låta dem vila en stund under bakduk om du vill ha dem lite "stadigare"..
För de är lite småkladdiga direkt när de tas ur ugnen..
Men det gillar jag ♥
 
Sprang en runda på förmiddagen och njöt av den underbara solen ♥
 
Nu är vi på väg till vårt julfirande, båda klädda i rött för rätta julkänslan ♥
 
Önskar alla läsare en underbar julhelg med massa kärlek ♥
 

Kommentera här: