Att lämna motorvägen..

Gokväll godingar!
 
Hoppas att er tisdag varit tokbra och fylld av mycket glädje och må-bra-saker.
Lite nyfiken..hur definierar DU en bra dag?
För mig bjuder en bra dag på en lugn och harmonisk Linda, träning i någon form, tid med min sambo, god mat och många leenden!
 
Jag har märkt på mig själv det senaste (efter att jag bestämde mig för att våga/vilja utveckla de sidor hos mig som jag upplever att jag inte är tillfreds med) att jag ofta kör på en motorväg..
Vad menar jag nu..?
Jo, när jag bestämmer/planerar något och om det blir så att det dyker upp förslag på att göra något annat eller att göra på ett annat sätt, då tycker jag att det känns jobbigt/fel/jag vill göra på mitt sätt...men, om/när jag tar en stund för att tänka över det nya förslaget så inser jag att detta ofta blir minst lika bra, om inte bättre, att göra så istället för att välja mitt förslag.
Det är inte hållbart att köra genom livet på en motorväg och vägra svänga av..man missar en massa bra, fina saker när man inte tar de små sidovägarna..
Men, jag har insett detta, och det är först när man kommit till insikt som man kan göra något åt saken.
Numera tänker jag ofta till lite innan jag dissar andra förslag/lösningar, och det är ett framsteg för mig.
Jag märker att livet blir roligare när man inte alltid följer plan A...
 
Härligt att utvecklas tycker jag, och detta är bara början. Jag vill vara mitt eget bästa jag :)
 
Önskar er en skön kväll!
 
Kram Linda
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: