Balans är bra!

Snipp snapp snut, så var dagen slut...attans vad snabbt en dag går! Tur det finns kvällar också :)
 
Kom nyss hem efter en jogg hem från jobbet på oväntat snabba fötter, av gårdagens långpass märktes inget alls. Men nu får det allt bli en lugn kväll för att samla energi, balans är viktigt och något jag får påminna mig själv om varje dag. Lagom av allt är välmåendets motto. Jag tror likaså inte på alla dessa dieter som förbjuder det ena och det andra..i längden tror jag att det bästa för kropp och knopp är att äta lagom av allt och inte förbjuda sig något. Jag älskar choklad, så då äter jag det! Jag älskar även frukt och grönt, så då äter jag det=balans!
 
Idag lovade jag min söta kollega Emma ett recept på de små söta frallor som jag slängde ihop till frukost i helgen..så här kommer det:
 
Snabba frukostfrallor:
3 dl vetemjöl
1 dl havregryn
1 dl fruktmusli
1 msk bakpulver
1/2 tsk salt
2 msk strösötningsmedel
2,5 dl vaniljyoghurt
 
Blanda alla torra ingredienser, sen ner med yoghurt och rör om. Klicka ut 8 högar på bakpappersklädd plåt, in i ugnen på 200° 10 min.
 
Dessa blir ganska ljusa och lite söta, supergoda med philadelphiaost och marmelad till helgens frukost.
 
Nästa gång tänkte jag testa att ta i kanel, för det är gott till allt, men det får bli en annan historia!
 
Önskar er en mysig kväll!
 
Kram Linda
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emma:

skriven

Tack Linda!! Låter ju hur gott och enkelt som helst! Inte direkt lchf vänligt men man kan ju trixa lite så man minskar på kolhydraterna! Kommer lätt att prövas! tack fina du!

Svar: Gott & enkelt & fritt fram att trixa med receptet! Lycka till!
LINDA

Kommentera här: